Wat zijn de voordelen van het gebruik van printmedia in mijn marketingstrategie?

Marketing en printmedia zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Ook al verschuift er veel naar de digitale wereld en is online marketing een belangrijke tak, printmedia blijft een waardevolle marketing tool die zeer effectief is. Printmedia heeft zeer veel voordelen, welke dat precies zijn lees je hieronder.


De voordelen van printmedia in jouw marketingstrategie

Hoe zit het met jouw marketingstrategie voor dit jaar? Maak jij gebruik van online marketing of pas je ook offline marketing toe met behulp van printmedia? Dit zijn een aantal redenen waarom printmedia ook voor jouw marketingstrategie interessant kunnen zijn:


Tastbaar
Printmedia biedt iets tastbaars zoals brochures, flyers, magazines enzovoorts. Ze kunnen worden vastgehouden en indien gewenst bewaard. Dit tastbare gevoel zorgt ervoor dat de ontvanger meer betrokken is en gemakkelijker een indruk achter laat. 


Attentie!!!
Gedrukte advertenties trekken de aandacht en weten deze als geen ander vast te houden. Grote banners en indrukwekkende posters op strategische plaatsen weten hun doelgroep feilloos te bereiken. Printadvertenties kunnen over het algemeen de aandacht langer vasthouden dan digitale advertenties. Een digitale advertentie kan gemakkelijk worden weggeklikt of wegge scrollt.


Betrouwbaarheid
Wanneer iets op papier gedrukt staat, komt het snel betrouwbaar en geloofwaardig over. Gedrukt materiaal wordt geassocieerd met authenticiteit en kwaliteit. Wil jij vertrouwen opwekken bij je doelgroep en je merkbeleving een boost geven? Maak dan gebruik van printmedia.


Doelgericht
Met behulp van printmedia kun je je doelgroep gericht bereiken. Kies de passende tijdschriften en locaties die aansluiten bij je doelgroep. Op die manier bereik je het publiek dat geïnteresseerd is in jouw product of dienst. 


Merkidentiteit
Zoals al eerder kort werd aangesneden, versterken printmedia de merkbeleving van jouw bedrijf. Je kunt je eigen ontwerpelementen, kleuren en typografie gebruiken om een consistente visuele identiteit te creëren die je merk herkenbaar maakt. Deze vorm van branding in je printmaterialen zorgen voor meer herkenning, herhaling en versterken loyaliteit.


Levensduur
Gedrukte materialen hebben over het algemeen een langere levensduur dan digitale content. Printmedia kunnen bewaard, geleend of cadeau gegeven worden en zo vaak bekeken worden als gewenst is. Goed ontworpen printmedia hebben een blijvende attentiewaarde en kunnen nog lang de gewenste boodschap verspreiden.


Complementair
Gebruikt printmedia als aanvulling op je online marketing strategie. Print kan dienen als een tastbare herinnering die de consument aanzet tot actie, zoals het bezoeken van je website of het volgen van je social media-accounts. Een gemakkelijk voorbeeld van een mooie integratie zijn qr-codes op je printmedia.


Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen voor printmedia (al dan niet in combinatie met online marketing). Het beste voor jouw marketing strategie is een mix van de twee. Zet je print media strategisch in en verrijk je (online) marketingstrategie met behulp van printmedia. Welk voordeel van het gebruik van printmedia bij je marketingstrategie weegt voor jou het zwaarst? 


Bekijk hier al onze printmedia.

marketingstrategie printmedia